10 december, 2006

Det lackar mot jul

Jag har inte orkat skriva på ett tag, eller inte haft tid, eller kanske inte haft något att skriva om? Kan vara en kombination av allt. Jo. Det är en kombination av allt. Jag har haft (och har fortfarande) väldigt mycket att göra både på jobbet och privat. Det lackar mot jul. Så här blir det varje år. När julen närmar sig är det så mycket som borde ha gjorts klart. Samma fenomen som när semestern är slut. Jag gör en slags uppföljning, utvärdering, av vad jag hade tänkt mig att göra och vad som blev av. Nåja, på jobbet ska det göras en uppföljning såklart, men även i mitt privatliv gör jag ett slags uppföljning av vad jag ville göra, måste göra och vad som blev gjort.

Tråkigt nog blir det mycket småhack och halvdant och påbörjat här och var. Har jag egentligen avslutat någonting alls, någonsin?
- - - - - - - - -
Det här skrev jag den 10 december, Nobeldagen, 2006.

Texten blev aldrig avslutad. Den postas i dag, 22 dedcember 2006.

Inga kommentarer: