29 oktober, 2007

e-landsproblem

Ja, du läste rätt. Det står e-landsproblem i rubriken. Jag har en hel del problem med att logga in och förbli inloggad i e-landet - internetvärlden. Inte bara här på bloggers sida utan på andra ställen också. Tänker inte felsöka, men det har säkert med kombinationen Firefox - antivirusprogram/ brandvägg - operativsystem att göra.

För ett par dagar sedan hade jag börjat på ett inlägg som jag skulle skriva färdigt i dag. Inlägget sparades, det vet jag, men det finns inte längre. Helt borta. Har säkert med inloggningsproblemen att göra. Eller kvarloggningsproblemen, eller vad jag nu ska kalla det.

Undrar just om det här inlägget publiceras eller bara försvinner ut i sajberrymden. Nåja. Det är ändå ett e-landsproblem. IRL finns det andra problem som är mycket viktigare att lösa. Världssvälten, fredsfrågan, miljöproblem, jämställdhet - så att inte kunna skriva på sin blogg måste ses som ett riktigt e-landsproblem. Oviktigt.

Inga kommentarer: