17 februari, 2008

Tveeggat

Den här vintern har varit mild, minst sagt. Oslaskig, snöfri, barmark. Ärligt talat tycker jag det är rätt skönt. Normalt sett brukar i alla fall jag vara riktigt, riktigt trött på mörkret, kylan och snön/snöslasket så här års.


En del säger att det beror på klimatförändringar. Ja, det gör det nog. Men en del säger att klimatförändringarna beror på vårt västerländska överflöd. Förmodligen är det så. Jag försöker som sagt var dra mitt strå till stacken och vara så miljövänlig och klimatvänlig som möjligt.

Men det är tveeggat. Jag gillar inte snöslask.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag som trodde det berodde på klimakterieförändringen...

Måste läst fel nån stans...

meta sa...

Haha, ja kanske det är DÄRFÖR jag inte gillar snön längre! Håller äntligen på att bli vuxen.