04 november, 2008

Läs och lär eller sväva iväg

Jag gillar böcker. Så här mycket, tydligen:
What Kind of Reader Are You?
Your Result: Dedicated Reader

You are always trying to find the time to get back to your book. You are convinced that the world would be a much better place if only everyone read more.

Literate Good Citizen

Obsessive-Compulsive Bookworm

Book Snob

Fad Reader

Non-Reader

What Kind of Reader Are You?
Quiz Created on GoToQuiz


Hittade testet hos Guldkorn och ädla stenar.

Mest av allt gillar jag pocketböcker - de är inte så dyra och det gör inget om jag råkar tappa bort en bok på någon flygplats eller buss.

Att läsa är väl det jag alltid tyckt nästan bäst om att göra. Utom dåliga böcker. Riktigt dåliga, långtråkiga böcker slutar jag läsa. Eller använder som sömnpiller.

En bok är praktisk. Den behöver inga batterier och kan inte ladda ur. Boken kan jag ha med mig överallt. På stranden på sommaren, i soffhörnet på hösten, på bussen alla årstider.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du läsa i badkaret?

Det kan inte jag - och jag har verkligen försökt.
Boken blir jätteblöt - särskilt när den andra handen sjunkit ner i vattnet och man ska vända blad - vilket sker hela tiden.

Har haft handduk beredd - men det är för meckigt...

meta sa...

Jag har försökt, men bara med en pocketbok jag inte var särskilt rädd om. Problemet är sidvändningen, ja. Så - nä, jag kan inte läsa i badet.

Min mamma däremot var duktig på det - fast det blev mest korsordslösande för hennes del. Hon gillade att ha en sån där plastgrej tvärs över badkaret, kanske det hjälpte?

Nu har jag inget badkar längre utan bara dusch, sveper därför i stället in mig i en stor badrock och sätter mig i soffan.