03 oktober, 2010

Ibland hjälper ingenting

Jag är inte emot förändring. Inte emot nya påfund, utveckling. Inte heller är jag rabiat motståndare till covers, alltså remakes på hitlåtar. Ofta kan en låt bli intressantare med en helt annan ljudbild, en annan rytm, en annan tolkning, än originalet.

Men en del låtar är helt hopplösa. Det går inte att göra dem bra, materialet är för uselt helt enkelt. Här länkar jag till en; Lillasyster som gör den helt hopplösa stönlåten Umbrella-ellah-ellah-a-a-ah-aah-a-ah-smörjan. Den blev inte bättre ens i metal-tappning. Då är det illa.

2 kommentarer:

hansi sa...

Alltså, jag gillar den faktiskt i The Baseballs version. :)

http://www.youtube.com/watch?v=DM2177pHMT0

meta sa...

Nja, hörde den på radion i morse och undrade om Brolle gjort nån ny låt (vilket säger en del om min totala okunskap i modern musik efter 1987). Inte helt imponerad av den versionen heller. Faktiskt.
(Ja ja, jag är tråkig!)