23 november, 2011

Uppmuntran?

Alltså, jag har en hel massa bitterfittiga och cyniska höstdystervåta tankar om S.C.U.M. på TURteatern. Om hur genomskinligt det är, att samma röster som högljutt skriker C E N S U U U U R när de inte får spy kvinnohat överallt på internet, vill hindra skolelever från att se föreställningen, vars syfte är att sätta igång en diskussion.

Så jag tröstar mig med YouTube, hoppar mellan saker och ting. Här, en ocensurerad version från Förr I Tiden, när MTV visade musikvideos och inte dokusåpor:

(Nu har jag glömt hur jag gjorde för att bädda in en videolänk.)

3 kommentarer:

FumikoFem sa...

Därför att kvinnohat och hat mot feminister, samt hot, uthängande och så vidare - av kvinnor och feminister = dom bara säger som det äääää.

Medan om någon vågar ifrågasätta alla mansrättsaktivister och anti-feminister, då jävlar heter det hat och deras åsiktsfrihet är plötsligt hotad. Patetiskt.

/Stolt bitch

sperrling sa...

bitch....rävhona...det gör mej lite betänklig när du nämne ordet bitch som även betyder hora.
tyvärr får vi inte vara horor längre utan måste gå den andra vägenigen och göra allt gratis, dvs göra kvinnan till slav-the old story you know.

meta sa...

sperrling, tre saker.
1. Bitch betyder hona, hynda, används gärna som nedsättande ord för kvinna. Har inget med hora att göra annat än att det också används i nedsättande syfte.

2. Du får vara hur mycket hora som helst enligt svensk lagstiftning, det är torsken som åker dit. Vilket han sällan gör.

Dessutom gör horornas betalningskrav att sex för alla oss andra blir något vissa (män) tror att de kan kräva, på sina villkor. (Du lever i en bubbla om du inbillar dig att det är sex du håller på med om du horar. Jag har skrivit mer om det i andra bloggposter.)

3. Ska du propagera för fritt horeri (dvs prostitution) så är det här fel plats att göra det på. Sådana kommentarer ryker utan föregående varning. Jag betraktar dem som spam.