18 februari, 2006

Mer OS!

OS är som sagt var igång igen. Och vilka framgångar vi har, vi svenskar. Vi är i hockeyfinal, efter en riktigt spännande straffläggning mot USA. Med vår utomordentliga första-målvakt i kassen igen, ska nog inte Kanada räkna ut oss alltför enkelt. Blir det ett guld till våra kronor?

Curling är en spännande sport har jag upptäckt. Lite halvkrångliga regler kanske, men klart en nagelbitar-kandidat. Lag Norberg är coola, precisionssäkra och väldigt väldigt starka guldkandidater. Jag håller tummarna för att inte bita på naglarna.

I dag hejar jag också på Anja Pärson. Hoppas, hoppas hon inte faller. Guldchans där också.

Tråkigt nog verkar Anna Carin Olofson ha skjutit bort guldet i jaktstarten. Men hon har en guldchans till, nästa vecka och i andra tävlingar.

Herrarnas insatser, inte minst på isen, talar jag däremot tyst om. Jag nöjer mig med att konstatera att det har hänt saker sen Stenmarks och Wassbergs tid.

* * *
Uppdatering: Anja Pärson tog inte guld. Men medalj blev det! Brons.

4 kommentarer:

disinterpreter sa...

Blev sur när Finland fick stryk av Kanada i går.
Kanske vågar mig på lite tittande i dag.

meta sa...

Ja, det är det enda smolket i bägaren. Tänk Sverige-Finland i final...

disinterpreter sa...

Jävla Kanada.

Men Curling är hypnotiskt.

meta sa...

Ja!!! Visst är det underbart!!!