03 juni, 2007

Något som är påbörjat igen

Tror jag har skrivit det förut här, att jag har svårt att avsluta saker. Nu gör jag det igen. I stället för att avsluta det jag höll på med (disken, tvätten, maskrosrensningen och skolavslutningspysslet), så sitter jag här och surfar bort en massa tid.

Just nu när jag skrev det, kom jag på att jag faktiskt har en färdig tvätt i tvättmaskinen, som ska lyftas över till torktumlaren.

Alltså, vad jag ville komma till, var att jag har lite för mycket för mig hela tiden. Kan inte avsluta. Eller är det beslutsångest? Vågar inte fatta beslutet att avsluta?

Det är nog därför jag gillar bloggformatet. En evighetsberättelse som inte behöver avslutas.

Måste gå nu. Till tvättstugan.

3 kommentarer:

Malin sa...

Och jag har svårt att påbörja saker... vilket team vi skulle bli. ;-D

meta sa...

Om du är bra på att avsluta, så... :)

meta sa...

Förresten har jag faktist avslutat tvätten... hoppet är inte helt ute! Kanske, kanske blir jag klar med resten nån gång.

Det viktiga i alla fall.