01 juli, 2007

Blogg = gnäll?

Ibland undrar jag om jag bara skriver i bloggen när jag vill klaga på något. Och jo, det gör jag nog. Min målsättning var att visa på förändringar, att saker och ting inte är statiska, att alla förändras över tiden. Många förändringar är bra. Dem skriver jag om ibland. Men det är de dåliga förändringarna jag gnäller över. Som det där med att göra dåliga covers. Kunde jag inte ha skrivit om bra covers i stället? Jovisst. Jag kan skriva en fem-i-topp-lista precis som den där killen gjorde i Hi Fidelity (och ja, boken är bättre än filmen). Här är den, just nu ser det ut så här:

5. Mustang Sally - Wilson Pickett
4. Hey Joe - Jimi Hendrix
3. Proud Mary - Ike & Tina Turner
2. Gimme shelter - patti smith
1. Whiskey in the jar - Metallica

Fast frågar du mig i höst, ser listan säkert annorlunda ut. Jag tycker det är rätt meningslöst med såna där listor. Allt förändras ju. Men inte mycket är helt nytt.

*redigerar redan (kl. 11:17 den 1 juli 2007) för jag kom på en till låt som måste ligga på listan. Jolene - White Stripes.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag visste väl det - att Patti Smith skulle kvala in på din bra-cover-lista.

Och om hon inte gjort det skulle jag blitt förvånad...

meta sa...

Självfallet är hon med där! :D

*svär lite över att även jag måste göra word verification*