20 december, 2007

Julstädning?

Det är dags att göra en liten uppföljning (julstädning?) av höststädningen.

Att göra:
- komma igång med motionerandet igen - Hm. Kvarstår på listan.
- strukturera högarna runt datorn - Se ovan.
- räfsa undan de lövhögar som är kvar (innan snön kommer) - Högarna är kvar men det finns ingen snö.
- hitta en bra kvällsrutin för att kunna sova - Ja och nej. Kunde vara bättre.
- leta reda på ett bra nätverk - Kvarstår på listan.
- leta reda på en bra mentor - Kvarstår på listan. Men jag behöver verkligen, verkligen det här.
- ta hjälp (mentor, nätverk) för att klura ut vad jag behöver - Se ovan.
- söka ett nytt jobb - Gjort. Och fler ska sökas!

Skenbar förändring?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Motion? va ä de? ;)

Högarna runt datorn skulle en behöva ta rätt på själv.

Hm, när jag var oss mina föräldrar på julafton så kollade jag ut genom fönstret å tänkte att det är ju en hel del löv kvar ute, men så tänkte jag att det finns ju ingen snö så.

ett nätverk kan behövas när en vill hitta sina mål i livet, har själv för ett tag sen visats mitt uppdrag i livet å börjar att få en fokus.

En mentor kommer alltid till en när en behöver det, oavsett vad det är för något, det gäller att lita på sig själv.

Oki, lite flummigt kanske, men ändå :)

FumikoFem

Anonym sa...

Men det finns nätverk och mentorer att skaffa mer medvetet, det är definitivt dags för mig att hitta någon nu.

God fortsättning! :)