12 mars, 2009

Dags att uppdatera med ett inlägg...

Jag följer en del bloggar på nätet, framförallt såna som skrivs av mer eller mindre feministiska skribenter. Några favoriter ligger i listan här bredvid.

Bloggarna uppdateras olika ofta. Jag gillar verkligen Rabiatfeminism och Veronica Svärd - Intersektionen, inte minst för att de uppdateras ofta och alltid med något intressant. Men jag gillar också bloggar som inte uppdateras lika ofta, som Jenny W:s webblogg.

Gemensamt för de bloggar jag följer, är att de som skriver har något att säga. Det är inte "hej alla glada i dag har jag skrivit matteprov och sen köpte jag en pepsi cola på Pressbyrån och den var dyrare än på ICA", bara för att det ska skrivas ett inlägg.

Ibland tycker jag att jag också har mycket att säga, men jag orkar inte. Orkar inte formulera alla de tankar som snurrar fram och tillbaka och kors och tvärs i huvudet. Dessutom får jag inte ner det lika kort och kärnfullt som jag skulle vilja. Men jag ska försöka, senare, nån gång.

2 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Jag antar att jag borde tacka Svenska Dagbladets ledarredaktion. De är en outsinlig källa till inspriation.

Tack för omnämnandet förresten! :)

meta sa...

Ja, de är rätt roliga att läsa till morgonkaffet!

Såklart ska bra sidor promotas!