31 maj, 2009

Desperat parti eller bara symtomen?

Jag skakar bara på huvudet. I Uppsala har kristdemokraterna en representant som uppenbarligen inte klarar av meningsmotståndare. Antingen är partiet mycket desperat och låter honom ha de utåtriktade uppgifter han tydligen har, eller så är det helt enkelt ganska normalt inom det där partiet att vara fullständigt rabiat.

Men den personliga erfarenhet jag har av mer eller mindre fanatiskt religiöst kristna, är jag inte så förvånad över att en sån här person har släppts fram så långt inom partiet. Det är så lätt att sekten/pakten/partiet blir ALLT för en viss sorts människor. Då går det ganska lätt överstyr.

Sorgligt, tragiskt och vad du vill - men ett helt oacceptabelt agerande från killen från kd.

Veronica Svärd skriver mer om det hela.

5 kommentarer:

FumikoFem sa...

:( Hemskt! Det förvånar mig inte, denna kvinnofientlighet och homofobism är inte något som precis är ovanligt från dessa konservatister.

Det är ju samma hat som en får se på forum och bloggar där samma hatare sprider förakt mot alla som inte passar in i deras elitistiska mall på hur en person förväntas vara och inte vara.

meta sa...

Jag är inte heller förvånad. Det hör ihop, den här starka fientligheten mot andra och behovet att definiera sig själv som God och Rättrådig eller nåt.

Tyvärr tror jag det handlar om väldigt dålig självkänsla, för många av de här människorna. De blir väldigt lättledda.

Anonym sa...

Ungefär samma sak gäller Feministiskt Initiativ har Gudrud Schyman som kandidat.

FumikoFem sa...

Ytterligare en anonym och tjurig anti-feminist. Och nej, det är inte "ungefär samma" något.

meta sa...

Hej anonym, vad har du för belägg för din uppfattning?