16 maj, 2009

Sanslöst, DN

Alltså jag har ju tidigare uppmärksammat att DN inte tycks se vare sig piratpartiet eller f! i valrörelsen. Men nu går skam på torra land.

DN skriver att "uppstickarna" i EU-valet är piratpartiet och sd. SD?! Jaha, och vad hände med F! som de tidigare skrev om, men bara i kritiska ordalag då... särskilt som F! har en hel del på sin agenda, bland annat klimat, så de borde fått vara med här på DN.

Är DN så otroligt antifeministiskt som det verkar, jag då vet i alla fall jag vilken morgontidning som inte kommer innanför min dörr.

Det här är helt otroligt. Läs mer om saken hos Veronica Svärd, birger bloggar, på Second opinion.

6 kommentarer:

Supersonicality sa...

Ledsen att behöva säga det, men i mina ögon står F! inte för jämlikhet, utan för idioti och extremism... I samma veva som Tina Rosenberg började vräka ur sig helt vansinniga och löjeväckande kommentarer åt alla håll, så tappade jag allt intresse och "avskrev" partiet för all framtid!

En strävan efter jämlikhet och lika möjligheter för alla människor är ädelt och eftersträvansvärt, för att inte tala om SJÄLVKLART! Men att pusha tjejer före män, till varje pris... Det är ju lika illa som raka motsatsen!

Med vänliga hälsningar,
David Váry

Anonym sa...

Ja, livet är inte rättvist, förra riksdagsvalet så fick F! 30 ggr. mer mediabevakning än PP och det blev bara en skillnad på 5 promille. F! har en bit kvar till den orättvisa som drabbade PP, men jag försvarar ändå inte hur F! blir behandlade nu. Det är skamligt.

FumikoFem sa...

Det går att läsa precis vilka frågor Fi tar upp och vad Fi handlar om genom att besöka deras hemsida.
Så anklagelser som: "står F! inte för jämlikhet" och "idioti och extremism" är bara negativt grundlöst snack!

Och om det som menas med pusha på är vad jag gissar att det är: titta på Europaparlamentet, titta på EU i stort, och vilket kön som är långt över majoritet där, inte är det kvinnor.

Bloggerskan sa...

David Váry,
Du kanske skulle ge exempel på vad det är som är så extremistiskt och vansinnigt löjeväckande.

- Jämställd lönesättning?
- Sekularisering?
- Nedrustning?
- Barnomsorg för alla?
- Lika rättigheter för alla?

Ja, du kanske tycker dessa frågor som Fi driver är löjeväckande och då skall du definitivt inte rösta på detta parti.

meta sa...

Anonyma "David" (som saknar profil på Blogger); det kanske är extremt i din värld att kvinnor är människor de också.

meta sa...

Det fegaste tycker jag är att DN inte tar ställning mot anti-mänsklighetspartiet sd.