12 juni, 2009

Efterdyningar

Nu är rösterna färdigräknade. Hos FumikoFem på Rosa funderingar och feminism hittar jag den här sidan. Scrolla ner en bit, under "Röster på partier som ej beställt valsedlar" kan du läsa vad folk har skrivit på blanka valsedlar.

En del är roliga, en del ger mig mer intrycket "hur tänkte dom nu"? Här är några av mina favoriter:
- Blankröst
(nähä?! är det?)

- "Kvinnlig samling" (med tillägget "Gudrun Schyman")
- Gudrun Schymans Jämställdhetsparti el. vad det nu heter! Tack!
(...hur var det nu; jag skulle inte skriva F!, skulle inte skriva Gudrun Schyman och Fe... ja det där vad det nu var, men om jag skriver så här...)

- Piratenpartiet
(Fritiof Nilsson Piraten, förmodar jag - kan dock bli svårt att få in honom i parlamentet)

- Folkfronten
(Peoples front of Judean or Judeans Peoples Front?)

- Storljugarpartiet
(sant, eller?)

- Misantropiska partiet
- Ut ur EU så fort som möjligt
- Jahoo
(ok...)

Jo, och för F! gick det rätt bra till sist. 2,22% skrapade de ihop. Junilistan åkte ut och kd klarade sig kvar med nöd och näppe.


Inga kommentarer: