30 augusti, 2009

Tankar är flyktiga

För mig är trädgårdsarbete en sysselsättning som inte bara ger blåsor i händerna och en välansad gräsmatta. Nej, det är vilsamt för hjärnan. Tankarna flödar fritt och jag har tid att fundera på saker, tänka tankar som jag inte tar mig tid till i vardagsstressen.

De bästa tankarna tänker jag att jag ska spara och skriva ner här, i bloggen.

Men tankar är flyktiga. När jag tagit mig tid att sitta här, framför skärmen, har tankarna flytt.

Kanske var det lika bra det. Vore de bättre så skulle de stannat kvar.

1 kommentar:

FumikoFem sa...

Håller med, jag brukar göra helt andra saker när jag kommer på bra saker att skriva om, exempelvis sitter och skapar något i 3D på datorn eller läser något. Tyvärr så glömmer jag oftare bort mer än hälften. Sen kanske jag kommer på det några dagar senare.