30 januari, 2010

Nostalgisk men nöjd

Jag läste runt lite på feminetik.se för att söka rätt på ett nickname jag glömt bort, men hamnade i gamla, gamla trådar. Jo, det var faktiskt mycket bättre förr där. Jag var också mycket bättre förr där, så här i backspegeln. Men jag blev mer och mer cynisk också och är fullt nöjd med att fortfarande inte ha blivit medlem igen.

Fast oj vad nostalgisk jag blir när jag läser en del inlägg av personer som jag verkligen saknar att prata med; personer som alltid hade (har) något vettigt att säga både i trådarna och på insidan: elinlite, android, Nettan, Michea, UppåtEmma, Terminator, Peggy, svenskaflicka, hansi, Johanna, Alvunger, suvi, Karra, kilgore_trout, Tiriq, Corona... listan kan bli väldigt lång - men ni vet vilka ni är. *pepp* på er allihop, om ni läser det här.

Det är ganska många år som passerat. Vi har utvecklats allihop, åt olika håll. Sajten har utvecklats (eller avvecklats???) åt ett håll jag inte riktigt gillar. Därför är jag nöjd med att inte längre vara kvar. Men som sagt - jag saknar en del saker och blir nostalgisk: de bra diskussionerna och de tramsiga kvällarna i SC inte minst! Och Vildmark. Sen saknar jag den goda stämning som fanns förr på feminetik. Den försvann dock redan innan jag gjorde det. Tror inte det har något samband eftersom jag är borta och den dåliga stämningen finns kvar. ;)