31 december, 2009

Nytt år

Egentligen har det nya året redan börjat. Mörkret som brett ut sig över dagen börjar så sakta dra sig tillbaka, det har gjort så en dryg vecka redan. Att vi på västerländskt sätt firar nyår just i dag, är rent praktiska orsaker. Alla grannar får ju fyrverkerispatt just i kväll, så det gäller att vara vaken ifall någon fyllskalle skulle råka tappa raketen åt fel håll. (Ja, jag brukar ha minst en hink vatten redo utifall-att... men i år är det så mycket snö så de kanske håller sig lugna.)

För övrigt är månen full. Det är därför jag har så svårt att sova.

3 kommentarer:

FumikoFem sa...

Jag försökte sova förra året runt kl 11 la jag mig, det var rätt svårt med allt firande.
I år så firar jag ensam, eller jag det gjorde jag förra året också samt att jag firar inte alls. Det är mer som en vanlig dag för mig.

Gott Nytt År!

meta sa...

Gott Nytt År ändå - må 2010 bli året då feminismen blir synlig för sin egen skull och inte genom förvrängda antifeministers lögner!

FumikoFem sa...

Ja! :)
Och Gott Nytt År igen!

Ska nog titta på månen tror jag.