19 augusti, 2010

Lågtrycken går för högtryck

I DN läser jag att forskning visar att bara en minut i sol och grönska minskar stressen. För min del behöver jag nog minst en timme om dagen i sol och grönska. Tyvärr har det varit ont om sol på sistone. Vädret måste bestämma sig nån gång. Jag har en stor, stor hög med kvistar som ligger och väntar på flisning. Har inte heller kunnat klippa gräset på ett tag för regnets skull. Vill inte riskera något med elsladdar i blött gräs. Förresten blir det inte bra klippt heller om det är vått. Inbillar jag mig i varje fall. Nä nu är det dags för förändring, hör ni det, lågtrycken! Stick iväg och släpp fram högtryck nu, så vi kan få en riktig brittsommar!

2 kommentarer:

FumikoFem sa...

Va nä, låt om oss hoppas på mer regn och sen snö, så jag kan börja använda andra kläder som annars är för varma för sommarvädret ;)

Jo men att vara ute behövs, behöver det ljusa vädret också, själv får jag bara en stund varje dag då jag promenerar en stund. Avstressande är det med promenader, och sitter jag still hela dagarna så blir jag inte bara mer stressad utan mer frustrerad.

meta sa...

Hm... fast sol och +20 grader är väl rätt OK?

Nej det jag störs av är det där hattiga kanske-det-blir-sol kanske-det-blir-regn, tror jag.