04 december, 2010

Fin blogg om fula kommentatorer

Här är en fin blogg, Lina kan rita fint. I den här posten berörs ett viktigt ämne. Jag blir a) förbannad b) ledsen c) uppgiven när jag läser om sånt. Tyvärr verkar det vara något som alla feministiska bloggare och alla (kända) kvinnliga bloggare råkar ut för, oavsett de är feminister eller inte.

Det säger en hel del del om dom som skriver kommentarer. De har massor av tid över, de har mycket liten hjärna och de saknar totalt kunskap om hur samhället ter sig för en kvinna. De tror antagligen att alla deras egna tillkortakommanden beror på någon slags kvinnlig konspiration. Ungefär som de där vimshättorna som tror att de blir avlyssnade av Regeringen (á la Storebror) om de inte har en foliehatt på huvudet.

4 kommentarer:

hansi sa...

Klart det är en konspiration! ;) Ärligt jävla talat: ju mer idioter som kommenterar och skriver om "feminazism", desto mer manshatisk blir jag. På rikt.

Jag får sällan kommentarer på min blogg, däremot har det hänt vid ganska många tillfällen att jag har fått mail om hur ful och äcklig jag är, och att jag bara borde vara tacksam att jag får jobba med det jag gör, trots att jag inte är värdig.

meta, jag tycker att du är så himla bra!

meta sa...

Sccccchhhhhhh... inte avslöja Den Fula Feministiska Konspirationen nu... ;D

Jag känner också så ibland. Blir så trött på alla både IRL och på nätet som inte ens reflekterar över om det är lämpligt att kasta skit på en person för att hon råkar vara kvinna.

*rodnar* Men tack! Det värmer extra mycket eftersom det kommer från dig (som jag beundrar jättemycket, men inte törs säga till dig).

FumikoFem sa...

Ja hat-kommentarer är standard, jag brukar läsa flera olika feministiska bloggar och liknande och ja, det är mer vanligt med kommentarer där kvinnofientlighet och förakt kommer fram, i allt ifrån kvinnofientliga skällsord till förminskande och hån till sexistiska "skämt" om kvinnor till, etc, etc.

Sen får en höra att nej det är inte aaalls så vanligt som vi tror, vilket ofta kommer från diverse anonyma som gärna avfärdar allt som sägs. För att ofta någon sen nedanför deras kommentar kommer in och slänger fram något hatiskt och trollar.

meta sa...

Jomen dom där anonyma, de är lite lustiga. Jag börjar tro att det är en enda. För det låter precis likadant om kommentarerna.